Treningsreise til Kypros

Jeg må bare fortelle om denne treningsreisen! Det var en helt fantastisk uke med masse varierte treningsøkter, herlige mennesker, god mat, bading, soling og sosialt samvær. Min første treningsreise var i fjor. Jeg fylte 50 år og ønsket meg som gave å dra på treningsreise. Det angret jeg ikke et sekund på. Faktisk så fristet det til gjentakelse – og gjentakelse ble det!

 

Noe for enhver smak

Det er naturligvis fokus på trening når det er treningsreise. Samtidig er det også viktig å ta vare på seg selv for å unngå overbelastning og skader. Derfor er det stor variasjon i treningstilbudet og gode pauser mellom formiddags- og ettermiddagsøktene. I tillegg er det en «fridag» uten trening på ettermiddagen. Det betyr også at man har mulighet for å gjøre noe annet, komme seg utenfor hotellet og oppleve mer av Kypros.

Det var god variasjon i treningsøktene og de to instruktørene utfylte hverandre godt. Den ene er crossfit instruktør til daglig og den andre har signaturtimer som «Dance your ass off», Disco aerobics og høypulstimer. Det ble en god miks av timer for styrke og kondisjon.

 

Bungee Training med Christine
Bungee Training med Christine
Skulderpress med vektskive
Skulderpress med vektskive

 

Russian twist med vektskive
Russian twist med vektskive

 

Wall handstand - stå på hender
Wall handstand

 

Hipthrust med strikk og partner som benk
Hipthrust med strikk og partner som benk

Ukesprogrammet

Slik så uken ut med timer vi kunne velge å være med på:

 

Fredag etter ankomst

Kl. 17:00 – kick off

Kl. 18:00 – Soma Move (45 min).

 

Lørdag

Kl. 8.30 – Ving WOD

Kl. 9.30 – Høypuls

Kl. 10:00 – Slyngetrening

Kl. 17:00 – Bootcamp

Kl. 18:00 – Triggerpunkt og mobilitet

 

Søndag

Kl. 8:30 – Bungee Training

Kl. 9:30 – Ving WOD

Kl. 17:30 – Tabata strength & cardio

Kl. 18.15 – Mobility & ROM WOD

 

Mandag

Kl. 8:30 – Step & Move

Kl. 9:30 – U go, I go

Kl. 17:00 – Ving WOD

Kl. 18.00 – Dance Your Ass Off

Kl. 18.30 – Butt with bands

 

Tirsdag

Kl. 8:00 – Bootcamp

Kl. 9:00 – Zumba Fitness

Kl. 10.15 – Slyngetrening intervall

Fri resten av dagen

 

Onsdag

Kl. 8:45 – Soma Move

Kl. 10.30 – Bootcamp Extreme

Kl. 17.00 – Sports & Play

Kl. 18.00 – Høypuls

Kl. 18.30 – Bungee Training

 

Torsdag

Kl. 9.00 – Kroppsvektstrening

Kl. 9:45 – Butt with bands

Kl. 18:00 – Mesternes Mester

 

Fredag

Hjemreise

 

Her venter vi på mobilitetsøkt
Mens vi venter på mobilitetsøkt

 

En typisk dag på treningsreise

Før morgentrening spiste jeg frokost. Frokostbuffeten varte helt frem til kl. 10.30. Avhengig av hvilke timer jeg skulle delta på så kunne jeg rekke litt frokost før en økt (eller to) og litt ekstra påfyll etter treningen. Etter frokosten skiftet jeg til badetøy og pakket strandbagen for enten å ligge på stranda eller ved swimmingpoolen noen timer. Vi fikk påfyll av vann og frukt så jeg hadde både frukt og nøtter med i bagen. Det var ikke alle dagene jeg trengte å spise lunsj. Men jeg sørget hele tiden for å få i meg nok næring til at både jeg (mentalt) og kroppen (fysisk) skulle orke og ha overskudd etter trening og til neste økt. Etter siste økt om ettermiddagen var det bare rett i dusjen og så til middag som vi spise felles kl. 20 hver dag.

Her er jeg klar for stranda med solhatt og solbriller
Her er jeg klar for stranda
Swimmingpoolen i SPA anlegget på hotellet
Swimmingpollen i SPA anlegget på hotellet
På meksikansk restaurant og drikker strawberry margarita
På meksikansk restaurant og drikker strawberry margarita

Nye vennskaper knyttes

Å spise middag sammen gjorde også at vi ble bedre og bedre kjent med ulike folk i løpet av uken. Personlig sørget jeg for å ikke alltid henge med de samme, nettopp fordi dette er en super mulighet til å bli kjent med flotte mennesker som har samme interesse som meg – nemlig trening!

Ingen tvil om at det er sosialt på treningsreise. I fjor ble jeg kjent med en herlig jente, Christine. Vi bor nærme nok hjemme til at vi har trent sammen etter forrige treningsreise. Og i år meldte vi oss på reisen sammen og delte rom. Det var mange på denne treningsreisen som hadde vært med både 1, 2, 3 og flere ganger tidligere. For å si det slik, så er det lett å bli hekta når du først har vært med én gang.

Sender også en takk til de kunnskapsrike, inspirerende og morsomme instruktørene Magnus Frantzen og Sølve Sundrehagen for noen herlige treningsøkter og deres gode humør. Takk til reiseleder Kjersti og alle deltagerne for den gode stemningen på alle øktene.

Christine og jeg på trening
Christine og jeg på trening
Sølve og jeg tar en YMCA etter disco aerobics
Sølve og jeg tar en Y(M)C(A) etter disco aerobics
Her er jeg med Mette og Nina som er på treningsreise for første gang.
Her er jeg med Mette og Nina som er på treningsreise for første gang.
Jeg og Christine sammen med instruktørene Magnus og Sølve
Jeg og Christine sammen med instruktørene Magnus og Sølve
Jeg og Christine sammen med Daniel fra Ving rett før hjemreisen
Jeg og Christine sammen med Daniel fra Ving rett før hjemreisen

Er treningsreise noe for deg?

Synes du dette høres ut som den optimale ferien for deg? Bortsett fra at du evt. må være borte en hel uke fra familien? Eller at du får dårlig samvittighet for å prioritere deg selv en hel uke? Kanskje høres det voldsomt ut med alle disse øktene? Blir det for hardt? Er du i god nok form?

Jeg kan trøste deg med at vi alle har hatt disse tankene. Treningsreise er for DEG – tro meg. Hvis du liker å trene og holde deg i form, så er dette også en reise for deg. Selv om du ikke føler deg i god nok form. Når er man egentlig i god nok form? På treningsreise får alle trene på eget nivå og delta på de timene man selv ønsker. Det finnes ikke gruppepress – det er kun deg selv som velger. Men det skal sies at det er fort gjort å la seg rive med og bli med på flere timer enn du har tenkt. Fordi det er så GØY!!!

 

Bli med du også da vel!!

Håper å se deg på Ving Treningsreise til Kypros 6.-13. september 2019.

Da reiser jeg igjen! Tjohooooooo som jeg allerede gleder meg!

 

SMIL fra Charlotte 🙂

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.